Thursday, September 12, 2013

Subliminal reklam förklarade fenomenet

subliminal reklam är en mycket effektiv metod för reklam. Det innebär införlivandet av subliminala meddelandet i en annons. Detta meddelande är normalt emot i konsumentens undermedvetna därför utlösa minne vid något tillfälle. Annonsören har sedan att hoppas att detta minne kommer att översättas i handling därför orsakar konsumenten att göra inköp vid något tillfälle.

Som annonsör, finns det några faktorer som du behöver tänka för att använda denna metod effektivt nå dina konsumenter. Kom ihåg att ditt mål är att göra försäljningen. de behöver inte vara omedelbar, men du vill att folk ska köpa dina produkter efter att ha sett annonsen.

Först steget i subliminal reklam är forskning. Du måste identifiera din målgrupp och sedan utföra en analys av denna marknad, ta reda på vilken typ av bild- och talspråket utlöser olika reaktioner från dessa människor. Läs då som subliminala meddelandet bör du använda att utlösa inköp av produkten från denna marknad.

Till exempel, om du säljer en sportbil, tänka på vad du vill ska associeras med den bilen. Du kan till exempel länka bilen till en vacker kvinna eller man. När en man kör förbi skylten, märker han bilen och kvinnan i annonsen. Denna kvinna skulle vara din subliminala budskap; Hon är attraktiv och därför vädjar till dem om medvetet eller omedvetet. Senare minns mannen minnet. Han kommer att köpa bilen med tanken på kvinnan. Köpa bilen föreslås därför omedvetet för att vara ett sätt att locka vackra kvinnor.

Efter att nå bästa subliminala meddelandet att använda, måste du ta reda på hur effektivt placera meddelandet i din annons. Kom ihåg att meddelandet inte är tänkt att överskugga annonsen eller vara alltför uppenbart. Du måste också besluta om det bästa formatet för meddelandet. Det kan vara i form av en bild eller en text. Meddelande placering och utformning är mycket viktiga för framgångsrik subliminal reklam.

Remember, innan du använder subliminal reklam tekniker, du måste överväga de rättsliga frågorna. Det finns rättsliga gränser förbjuda användningen av vissa subliminala meddelandet son skäl för intrång i privatlivet. Du måste vara mycket försiktig därför inte att passera dessa gränser. Se till att du är bekant med de juridiska begränsningarna i din region när det gäller att subliminala meddelanden.

Apart från de juridiska begränsningarna, du har också moraliska skyldigheter att använda de rätt subliminala meddelandena för rätt annonser och konsumenterna. Använd inte negativa budskap som dessa kan tas emot i undermedvetna av dina konsumenter.

Subliminal reklam är ett mycket kraftfullt verktyg. Som annonsör är det viktigt att du lär dig att effektivt utnyttja denna marknadsföringsverktyg för att nå era marknader och försäljning. Men är det också av största vikt att du ha privatliv och din konsumenternas säkerhet i åtanke. Aldrig utnyttja dem för att göra bra försäljning. En bra marknadsförare kan effektivt använda denna marknadsföringsteknik att försäljning utan att utnyttja konsumenterna på något sätt.< br klass = "klar" / >

No comments:

Post a Comment